WEDOER - Source Code

A WEDOER Forester verseny után az Észak-Magyarországi Informatikai Klaszter ismét lehetőséget kapott az Agrárminisztériumtól, ezúttal a Source Code programozó verseny megszervezésére.

A 8 és 12 év közötti korosztálynak meghirdetett regionális versenyre 10 csapat nevezett, miskolci és Miskolc környéki iskolákból.

A verseny célja kettős: a diákok érzékenyítése a vízgazdálkodási problémákra digitális technológiák felhasználásával. Fontos, hogy a tanulók közelebb kerüljenek a vizek világához és megismerhessék az vízgazdálkodási munka sokrétű feladatait és játékos formában hívjuk fel a figyelmüket környezetünk tudatos megóvására. A Lego WeDo2 robotok segítségével a diákok a programozás és az algoritmikus gondolkodás alapjait sajátítják el, melyet a verseny során hasznosítanak. A Source Code bajnokságon a résztvevő csapatok nem kizárólag a programozás területén mérhetik össze tudásukat, hanem nagy hangsúlyt kap az ún. puha készségek fejlesztése is azaz a kooperáció, a kommunikáció, a csapatmunka természetesen mindez a célcsoport életkorához igazítva.

A Source Code programozó verseny 3 részből állt. Csapatmunka-prezentáció, robot-konstrukció és robotfutam.

A kutatómunka során a csapatoknak be kellett mutatkozniuk és röviden ismertetniük a felkészülés menetét. A robotkonstrukció feladatnál ismertetni megépített robotot, bemutatva, hogy melyik elem milyen célt szolgál.

A legkomplexebb, leglátványosabb és talán legizgalmasabb feladat a robotjáték. A WeDo2 robotoknak egy pályán 7 feladatot kellett elvégezniük: víztornyot építeni, szürkevizet a víztisztítóba, esővizet pedig a víztározóba elszállítani vagy megöntözni a kukoricatáblát. Bizony elkel a robotok segítsége csatorna-hálózat csővezeték javítása során is. A perlátorok elhelyezése és a tavi halászat meglehetősen nehéz feladatnak bizonyult. De a zsilip kinyitása nem volt probléma egy jól megépített és programozott robotnak.

Az első három helyezett csapat iskolája a felkészülésre megkapott WeDo2 robotokat a verseny fődíjaként megtarthatta, de minden résztvevő csapat értékes nyereményekkel távozott a rendezvény szponzorainak jóvoltából.

Hihetetlenül felkészült csapatok érkeztek, lenyűgözték mind az informatikus, mind a vízügyi szakmai zsűrit. Parádés megoldásokat találtak ki és készítettek a vízgazdálkodással kapcsolatos feladatokra.

A verseny összefoglaló klipje a fotóra vagy a linkre kattintva tekinthető meg:  WEDOER SOURCE CODE klip